Klachtenregeling
Het StotterFonds doet haar uiterste best om haar leden en klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat er zaken fout gaan of niet zoals afgesproken. In deze klachtenprocedure is vastgelegd hoe een klacht kan worden ingediend bij het StotterFonds en hoe deze klacht wordt afgehandeld.
Een klacht kan op diverse manieren worden geuit:
- Schriftelijk: StotterFonds, Postbus 80, 3860 AB Nijkerk.
- Telefonisch: 030-2333336, op werkdagen van 9 tot 17 uur.
- Per e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Elke klacht wordt geregistreerd. De volgende gegevens worden genoteerd:
- De datum waarop de klacht binnenkomt.
- Op welke manier komt de klacht binnen (schriftelijk, telefonisch, per email).
- Naam, adres, huisnummer, postcode, plaats en telefoonnummer klager.
- Is indiener donateur van het StotterFonds.
- Type klacht.
- Omschrijving van de actie die het StotterFonds onderneemt naar aanleiding van de klacht.
- Naam van de medewerker die de klacht behandelt.
- Datum waarop de klacht is afgehandeld.
Een klacht wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen beantwoord. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn dan wordt de klager hierover bericht en wordt afgesproken op welke termijn de klacht wordt afgehandeld.
Als de klachtenprocedure is afgerond, maar de klager desondanks ontevreden is over de wijze waarop het StotterFonds de klacht heeft behandeld, dan kan hij/zij schriftelijk bij het bestuur in beroep gaan. Dit kan door een brief te sturen naar: StotterFonds, t.a.v. het bestuur, Postbus 80, 3860 AB Nijkerk. Binnen 30 dagen wordt het beroep beantwoord.
Alle klachten worden geregistreerd op een klachtenformulier en verzameld in een klachtenmap. De binnengekomen klachten worden door het StotterFonds gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening van het StotterFonds te verbeteren.
Vastgesteld: 4 juli 2018